Midnatt råder





Idag var jag skademarkör på sjukhuset. Det innebar att jag fick simulera att jag var en skadad patient medan olika läkare skulle hitta min skada. Läkarna skulle examineras i en kurs som heter ATLS, och om dem skulle bli kuggade på att lösa mitt fall hade dom en chans till men om dem inte klarade det, skulle de få underkänt på hela kursen. Och den kostade visst 10.000 kr. Så alla läkare var sjukt nervösa. Det var riktigt kul faktiskt, få en inblick i "vårdvärlden", väldigt fascinerade hur sjukt duktig man kan vara på nånting.

När jag var färdig på sjukhuset vid 2-tiden så traskade jag tillbaka mot Ålidhooden som man inte direkt kan påstå var en rask promenad. Herregud kl var två, kan man inte försöka hinna skotta undan på gångvägarna också innan dess efter nattens "snöstorm"? Visst, jag kan tycka att snö är trevligt, men ibland kräver den så mycket av mig. Jag menar orka pulsa i 1km? När jag faktiskt befinner mig i en stad? Jaja, jag noterade faktiskt att bilvägen på sidan om mig var uppskottad och fin, så eloge till snöröjningen i Umeå Kommun, människorna med fordon har iaf haft en bra dag idag (dom slipper även att få sylvassa snöflingor i ansiktet eftersom dom sitter inne i en bil, vissa har tur). 

Väl inne på affärn' efter min snowerwalk rann all min irritation av mig för därinne doftade så himmelskt av lussebullar, glögg och pepparkakor. Åh åh åh! Så därför slänger jag in en bild på en fantastisk efterrätt, saffranspannacotta!
Tyvärr får ni inget recept, men dedär löser ni om ni är sugna. Jag kommer nämnligen inte ihåg exakt hur man gjorde, men att jag inte kommer ihåg receptet är inte desamma som att det i verkligheten är inte är så enkelt.

Jaja, nu ska jag iväg och spela bitch (som stina skulle ha sagt). Eller beach som det egentligen heter.

Byeee

Kommentarer
Postat av: Erica

Skademarkör, det lät spännande! Hoppas du fick fejka en könssjukdom.

2010-11-10 @ 19:36:44
URL: http://frulindh.blogspot.com
Postat av: Stina

Som jag brukar säga...

2010-11-11 @ 08:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0