Monday Morning


Söt humla. Bilden är tagen av mig för två veckor sedan ungefär.

Nu är det ny vecka. Jobbar kvällspass ikväll så jag har minsann haft en skön sovmorgon. Har legat i sängen och läst väldigt länge. Just nu är den väldigt spännande och har kommit fram till sluttampen av berättelsen. Brottet håller på att lösas, så jag vill helst inte lägga ifrån mig boken och göra något annat utan längtar bara tills nästa gång jag får läsa. Jag älskar den känslan när det är så med en bok. Det är inte särskilt ofta, så det är magsikt när det väl händer. 

Idag är det CV-skrivning som står på schemat. Jag måste hitta ett jobb inför hösten och vintern, för i Umeå blir jag kvar ett år tills dess jag beger mig... nånstans..

Pratade just med min far-sa. Han sa att de kör upp från Sthlm imorgon så de kommer att vara i Umeå imorrnkväll, precis så att de kan hämta upp mig och sedan köra vidare mot Piteå. Himla väl avvägt. För till helgen är det ju PDOL (uttalas
pedoll om jag får säga det själv - eller som vad det egentligen står för Piteå Dansar och Ler). Och denna festivalhelg som är Piteås hetaste arrangemang (Piteå Summer Games och Nolia är två andra) under sommaren får man ju helt enkelt inte missa. Sen så längtar jag minsann lite efter familj och vänner.

Ha det bra nu idag allihopa! Kallt känns det i luften. Jag vill inte att sommaren ska lida mot sitt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0